Τηλ. κέντρο 213-20.04.500 | ΚΕΠ Μεσογείων 419 – Tηλ. 213-20.08.300 e-mail: d.agparaskevis-attikis@kep.gov.gr

greek flag english

Ποιότητας ζωής

Τακτικά  Μέλη

Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς: Πρόεδρος
Αντιδήμαρχος: Κωβαίος-Ντούσκος Νικόλαος
Αντιδήμαρχος: Αργυρός Ιωάννης
Δάβαρη Ελένη
Λέκκας Διονύσιος
Φωτεινού   Ζωή
Κονταξής   Δημήτριος
Λογοθέτης Ιωάννης
Μουχτούρη Γερασιμία

Αναπληρωματικά Μέλη

Σάρκουλας Βασίλειος
Κοντοπούλου   Μαρία
Γκόνης   Παναγιώτης
Διακογιάννης Πέτρος
Νικολακοπούλου- Νούλη Βασιλική
Ρέγας Δημήτριος

Ποιότητας ζωής

Τακτικά  Μέλη

Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς: Πρόεδρος
Αντιδήμαρχος: Κωβαίος-Ντούσκος Νικόλαος
Αντιδήμαρχος: Αργυρός Ιωάννης
Δάβαρη Ελένη
Λέκκας Διονύσιος
Φωτεινού   Ζωή
Κονταξής   Δημήτριος
Λογοθέτης Ιωάννης
Μουχτούρη Γερασιμία

Αναπληρωματικά Μέλη

Σάρκουλας Βασίλειος
Κοντοπούλου   Μαρία
Γκόνης   Παναγιώτης
Διακογιάννης Πέτρος
Νικολακοπούλου- Νούλη Βασιλική
Ρέγας Δημήτριος

Οικονομική

Τακτικά  Μέλη

Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς: Πρόεδρος
Αντιδήμαρχος: Βασίλειος Σάρκουλας
Αντιδήμαρχος: Ιωάννης Αργυρός
Νικόλαος Μαλάμος
Ιωάννης Σταθόπουλος
Παναγιώτης Γκόνης: Αντιπρόεδρος
Νικόλαος Κωβαίος-Ντούσκος
Ιωάννης Μυλωνάκης
Γεώργιος Οικονόμου

Αναπληρωματικά  Μέλη

Νικόλαος Παναγόπουλος
Σοφία Αϊδίνη-Παπασιδέρη
Δημήτριος Κονταξής
Ιωάννης Δερματάς
Κωνσταντίνος Κρητικίδης
Βασιλική Νικολακοπούλου-Νούλη

Δημοτικό Συμβούλιο

Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου: Ευπρεπεία Καψοκεφάλου
kaps1

Αντιπρόεδρος: Μαργαρίτα Δημητρίου-Καβρουδάκη

Γραμματέας: Δημήτριος Ρέγας

Δημοτικοί σύμβουλοι

(Δημοτική Παράταξη «Αγία Παρασκευή η Πόλη μας»)
Βασίλειος Σάρκουλας
Ελένη Δάβαρη
Νικόλαος Μαλάμος
Ευπρέπεια Καψοκεφάλου
Ιωάννης Αργυρός
Νικόλαος Ντούσκος-Κωβαίος
Νικόλαος Παναγόπουλος
Διονύσιος Λέκκας
Ιωάννης Δερματάς

Ιωάννης Σταθόπουλος (Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «Νίκη για την Αγία Παρασκευή»)
Παναγιώτης Γκόνης
Μαργαρίτα Δημητρίου-Καβρουδάκη
Μαρία Κοντοπούλου
Ζωή Φωτεινού
Δημήτριος Κονταξής
Σωτήριος Παπαμιχαήλ
Τερψιχόρη Γκιόκα
Σοφία Αϊδίνη-Παπασιδέρη

Γεώργιος Οικονόμου (Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «Νέα Αρχή για την Αγία Παρασκευή»)
Γερασιμία Μουχτούρη
Βασιλική Νικολακοπούλου-Νούλη
Δημήτριος Ρέγας

Ιωάννης Μυλωνάκης (Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «Αλλάζουμε, Ενεργοί Πολίτες Αγίας Παρασκευής»)
Κωνσταντίνος Κρητικίδης
Ιωάννης Λογοθέτης
Πέτρος Διακογιάννης
Άννα Γάκη

Αλέξανδρος Μουστόγιαννης (Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «Αγία Παρασκευή Μια Γενιά Μπροστά»)

Ανδρέας Γκιζιώτης (Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Αγίας Παρασκευής»)
Γεώργιος Τσιμπουκάκης

Μελίνα Αλεφαντή (Δημοτική Παράταξη «Φυσάει Κόντρα»)

Νικόλαος Ζόμπολας (Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος)

Τιμολέων Κωστόπουλος (Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος)

Αντιδήμαρχοι

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΣ 

argiros

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 01

Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Όροφος: 2ος
Τηλ: 213 2004506

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 
ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

kostopoulos

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 02

Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Όροφος: 1ος
Τηλ: 213 2004505

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΒΑΙΟΣ-ΝΤΟΥΣΚΟΣ

kobaios

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 03

antidimarxoi 04

Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Όροφος: 2ος
Τηλ: 213 2004536

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
ΕΛΕΝΗ ΔΑΒΑΡΗ

davari

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 05

Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Όροφος: 2ος
Τηλ. 213 2004567

ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΑΡΚΟΥΛΑΣ

sarkoulas

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 06

Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Όροφος: 1ος
Τηλ: 213 2004503 

ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΕΚΚΑΣ

lekkas

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 07

antidimarxoi 08

Όροφος: 2ος
Λ. Μεσογείων 415-417
Αγία Παρασκευή, ΤΚ 15343
Τηλ: 213 2004568

Αντιδήμαρχος Νεολαίας της Πόλης (χωρίς αντιμισθία)

ΖΟΜΠΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

zobolas

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 09

antidimarxoi 10

Αντιδήμαρχος Πρόνοιας, Προστασίας και Προαγωγής Υγείας της Πόλης (χωρίς αντιμισθία)

ΜΑΛΑΜΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

malamos

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

antidimarxoi 11

Αρχική-2

Τα νέα του Δήμου

Περισσότερα Νέα του Δήμου μας


Νέα Νομικών Προσώπων

Περισσότερα Νέα Νομικών Προσώπων


Νέα Συλλόγων - Φορέων

Περισσότερα Νέα Συλλόγων - Φορέων

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Συνέχεια ανάγνωσης

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ, ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ & ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής στην προσπάθεια για την άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών της φτώχειας που προκαλείται από την οικονομική κρίση λειτουργεί τις ακόλουθες Κοινωνικές Δομές οι οποίες προσφέρουν πολύτιμο έργο στηρίζοντας τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες της πόλης μας και καλύπτοντας βασικές και πολύ σημαντικές ανάγκες τους:

1. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ

Μεσογείων 419, Αγία Παρασκευή.
Τηλ. 213-2004610.

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο χορηγεί στους δικαιούχους τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ

Ρόδων 13, Αγία Παρασκευή.
Τηλ. 210- 6546342.

Το Κοινωνικό Μαγειρείο παρέχει καθημερινά σίτιση σε άπορους, άστεγους, άνεργους και ηλικιωμένους.

3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Χειμάρρας 22, Αγία Παρασκευή.
Τηλ. 210-6547700.

Το Κοινωνικό Φαρμακείο παρέχει δωρεάν φάρμακα, υγειονομικό υλικό και παραφαρμακευτικά προϊόντα σε άπορους και ανασφάλιστους.

Οι δικαιούχοι των δομών επιλέγονται από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου, με κριτήρια τα οποία έχουν εκ των προτέρων οριστεί και εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Συμπαραστάτης του Δημότη

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ 2013

Για να δείτε την Έκθεση κάντε κλικ εδώ.

 

ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ

Για να δείτε το δελτίο τύπου κάντε κλικ εδώ

Για να δείτε την ειδική πρόταση κάντε κλικ εδώ

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους συμπολίτες μας ΜΕΑ για την διαφύλαξη των δύο θέσεων στάθμευσης για ΑΜΕΑ στην πλατεία και της μιας στο Δημαρχείο. Η έλλειψη Δημοτικής Αστυνομίας μεταθέτει την διαφύλαξη τους σε ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

"Εγκαταλελειμμένα οχήματα"

Με αφορμή προσφυγή συνδημότη στον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας ότι σύμφωνα και με την γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη η καταβολή των τελών κυκλοφορίας δεν είναι στοιχείο που αίρει το χαρακτηρισμό ενός οχήματος ως εγκαταλελειμμένο.

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης ανακοινώνει ότι, μετά την απόρριψη του αιτήματος της ΕΝΕΒΑΠ για τα έργα της Οδού Αγίου Ιωάννου από το Δημοτικό Συμβούλιο, δεν νομιμοποιείται να παρέμβει γιατί το θέμα δεν είναι πλέον διοικητικό.

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2012
 
Όπως είναι γνωστό ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης (ΣΔΕ) είναι ένας νέος θεσμός που εισήχθει με το νόμο 3852/10. Η εκλογή μας στις 26/09/12 έχει σαν αποτέλεσμα η έκθεση μας να αφορά μόνο το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ξεκινήσαμε το χτίσιμο του θεσμού μέσα σε ένα δυσμενές πλαίσιο, όχι μόνο οικονομικό αλλά και επιπέδου ενημέρωσης της διοικητικής μηχανής και των δημοτών. Με τη βοήθεια της διοικήσεως εγκαταστήσαμε το γραφείο του ΣΔΕ κατά τρόπο σχεδόν άψογο δεδομένης της ιδιομορφίας του κτηρίου, της ελλείψεως διαθεσίμου προσωπικού και αναγκαίων πόρων. Παράλληλα βέβαια επιληφθήκαμε όσων υποθέσεων, που άπτονται των αρμοδιοτήτων μας, έφθασαν στο γραφείο μας και όχι μόνον.
 
Στον τομέα της ενημέρωσης προσπαθήσαμε κυρίως διαδικτυακά και δια προσωπικών επαφών να γνωστοποιήσουμε την ύπαρξη και τις αρμοδιότητες του θεσμού σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό δημοτών, μέσα στα πλαίσια της έλλειψης κονδυλίων λόγω μη προβλέψεως αντιστοίχων κωδικών στον προηγούμενο προϋπολογισμό. Αυτό ήταν φυσικό διότι κατά την κατάρτιση του δεν υπήρχε ο θεσμός. Βεβαίως, δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας της χώρας, που όπως είναι φυσικό έχει αντίκτυπο και στο Δήμο, θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε προς την ίδια κατεύθυνση με στόχο να μην ξοδέψουμε ούτε ένα ευρώ. Τα ανακύπτοντα έξοδα καλύπτονται και θα καλύπτονται από την αντιμισθία του ΣΔΕ.
 
Στον τομέα της ενάσκησης των καθηκόντων μας πρέπει να αναφέρουμε ότι το μεγαλύτερο τμήμα των καταγγελιών που δεχθήκαμε δεν είχαν σχέση με την αρμοδιότητα μας διότι ήταν κυρίως παράπονα και όχι φαινόμενα κακοδιοίκησης. Εδώ είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο κυρίως μεθόδους. Η μία είναι η μέθοδος εργασίας που υπαγορεύεται, λόγω ασάφειας του νόμου από την εργασία των Σωτηρόπουλου, Γραμματίδη και Συνεργατών όπως αυτή υιοθετήθηκε από το Δήμο Αθηναίων. Η άλλη είναι η εξάντληση των προσωπικών επαφών του ΣΔΕ με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου. Κρίναμε ότι ο θεσμός του ΣΔΕ στην πόλη μας, που δεν έχει το μέγεθος της Αθήνας, θα είναι λειτουργικότερος και αποτελεσματικότερος ακολουθώντας τη δεύτερη μέθοδο χωρίς φαινόμενα γραφειοκρατίας και χαρτοβασιλείου που ήταν ακριβώς και το αντικείμενο αρκετών καταγγελιών που δεχθήκαμε. Εξάλλου η από το νόμο προβλεπόμενη πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων μας επέλεξε δείχνοντας την εμπιστοσύνη της στο πρόσωπο μας και την βεβαιότητα ότι θα μπορέσουμε να φέρουμε εις το επιθυμητό πέρας το χτίσιμο του και την αποτελεσματική λειτουργία του. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η επιλογή αυτής της μεθόδου ήταν απόλυτα επιτυχής, διότι δι' αυτής πετύχαμε την διευθέτηση του μεγίστου μέρους των καταγγελιών.
 
Συγκεκριμένα στο τομέα των καταγγελιών για τους κινδύνους που ενδεχομένως εγκυμονούν οι κεραίες την κινητής τηλεφωνίας ελέγξαμε τη μόνη υπηρεσία που υπάγεται στο Δήμο μας, την Πολεοδομία, η οποία σε όλες τις περιπτώσεις είχε λειτουργήσει ευρύθμως, έχοντας ελέγξει τις αυθαίρετες κατασκευές και επιβάλλει τα κατά τον νόμο πρόστιμα. Όσον αφορά ενδεχόμενες ακτινοβολίες γνωστοποιήσαμε την αναρμοδιότητα μας διότι ο έλεγχος τους ασκείται αποκλειστικά από τη Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
 
Όσον αφορά τα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων λόγω νομικής πολυπλοκότητας του προβλήματος το θέμα αυτό βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης.
 
Το θέμα των αδέσποτων σκυλιών που έχουν στειρωθεί, εμβολιαστεί και φιλοξενούνται με τη φροντίδα του Συλλόγου Ζωοφίλων Αγίας Παρασκευής στο πάρκο Γραβιάς βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης με όλους τους αρμόδιους φορείς για την καλύτερη συμβίωση ανθρώπων και ζώων, επ' αγαθώ αμφοτέρων.
 
Οι  3 καταγγελίες για κακή τοποθέτηση κάδων σκουπιδιών διευθετήθησαν σύμφωνα, αφ' ενός μεν με την επιθυμία των παροδίων, αφ' ετέρου δε με την καλύτερη λειτουργικότητα, όπως υπεδείχθη από την Υπηρεσία Καθαριότητος.
 
Στο πρόβλημα της μετάδοσης του κόκκινου σκαθαριού των φοινίκων στα δέντρα του Δήμου, η έλλειψη συνεργασιμότητος των συνδημοτών μας  για την πρόληψη αναμόλυνσης σε συνδυασμό με το υπερβολικό κόστος των ψεκασμών (οικονομικό και περιβαλλοντολογικό), κατέστησαν την πρόσκαιρη θεραπεία των δέντρων ατελέσφορη και άσκοπη.
 
Στις καταγγελίες για έλλειψη ορατότητος σε διασταυρώσεις στενών οδών της πόλης μας  η ανάπλαση των πεζοδρομίων έλυσε το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου θα επιληφθεί για την τοποθέτηση καθρεπτών εάν το πρόβλημα παραμένει.
 
Στη μία καταγγελία περί μη καταβολής προνοιακού επιδόματος η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου διευθέτησε αμέσως το θέμα.
 
Στην καταγγελία για το πρόβλημα απορροής των ομβρίων της οδού Ζαίμη λάβαμε την απάντηση ότι το έργο είναι εντεταγμένο στο γενικότερο πλαίσιο απορροής των ομβρίων υδάτων των Πευκακίων που θα δημοπρατηθεί, ως πληροφορούμεθα, συντομότατα.
 
Όλοι οι δημότες, καταγγέλλοντες και αναφέροντες, ενημερώθηκαν για την επίλυση ή την πορεία των αιτημάτων τους μέσα στα χρονικά πλαίσια που ορίζει το άρθρο 77 του ν.3852/10.
 
Τα στοιχεία των ανωτέρω δημοτών είναι κατατεθειμένα στο γραφείο μας αλλά η τήρηση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων δεν μας επιτρέπει τη δημοσιοποίηση τους.
 
Πρόταση ΚΕΔΕ

Κατάπληξη μας προκάλεσε η πρόταση της επιτροπής Θεσμών και Ισότητας(;)της ΚΕΔΕ προς την Βουλή.Γιά λόγους "εξοικονόμησης πόρων"προτείνει την κατάργηση του θεσμού του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.Δεδομένου ότι στις πόλεις μέχρι 100.000 κατοίκων η αντιμισθία είναι σήμερα 720 ευρώ,η κατάργηση του θεσμού συνιστά εξοικονόμηση πόρων;Μήπως ενοχλεί τους υποψήφιους "Καίσαρες" της εξουσίας η ύπαρξη μέσου διεκδίκησης του δικαίου στην υπηρεσία του νομοταγούς δημότη;Δεδομένου επίσης ότι μόνον σε 24 Δήμους λειτουργεί ο θεσμός,ενώ έπρεπε να υπάρχει από το 2011,δηλώνει την αδυναμία συναίνεσης των Δημοτικών Συμβουλίων,σε αντιδιαστολή με την πρωτοπόρα υπερβατική εφαρμογή του δικού μας;Καλούμε την επιτροπή της ΚΕΔΕ να παραδειγματισθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια όπως της Αθήνας,της Αγίας Παρασκευής και των λοιπών 22 Δήμων που πέτυχαν την συναίνεση και να αναθεωρήσει την ατυχή της εισήγηση.Να υπενθυμίσουμε εν κατακλείδει ότι η καμήλα είναι άλογο σχεδιασμένο από επιτροπή.

ΔΙΚΤΥΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΩΝ

sunergatis

Σε υλοποίηση του ψηφίσματος της 18.12.2012 του Δικτύου Συμπαραστατών του Δημότη και της Επιχείρησης και Περιφερειακών Συμπαραστατών του Πολίτη και της Επιχείρησης τέθηκε ήδη σε λειτουργία η σχετική διαδικτυακή πλατφόρμα: www.symparastates.org
 
Στα δημόσια προσβάσιμα μέρη του ιστότοπου παρατίθενται πληροφορίες για τους εν ενεργεία Συμπαραστάτες που είναι μέλη του Δικτύου, το θεσμικό πλαίσιο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης και του Περιφερειακού Συμπαραστάτη  του Δημότη και της Επιχείρησης, τις συνεδριάσεις του Δικτύου και τις σχετικές ανακοινώσεις του. Ο ιστότοπος σχεδιάστηκε από το Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αθηναίων που έχει οριστεί ως συντονιστής του Δικτύου.
 
Από τις 18.12.2012 που ανακοινώθηκε η ίδρυση του Δικτύου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την συμμετοχή σε αυτό και Συμπαραστάτες από 4 Δήμους εκτός Αττικής. Η δημιουργία Δικτύου έχει υποδειχθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης, με το Ψήφισμα 80/1999 των Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών της Ευρώπης για τον ρόλο των τοπικών διαμεσολαβητών/συνηγόρων στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών.
 
Κεραίες κινητής τηλεφωνίας

Διευκρινίζουμε ότι, πέραν της Πολεοδομίας που είναι η μόνη εμπλεκόμενη υπηρεσία που ελέγχεται από τον Δήμο, ουδεμία άλλη παρέμβασή μας είναι εφικτή.  Διαπιστώσαμε ότι η Πολεοδομία λειτούργησε εύρυθμα βεβαιώνοντας τις παραβάσεις και καταλογίζοντας τα πρόστιμα κατασκευής και διατήρησης.  Οι επιπτώσεις εκ της λειτουργίας των κεραιών δεν υπάγονται στην δικαιοδοσία μας διότι ανήκουν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών όπου και δεν νομιμοποιούμαστε να παρέμβουμε.
 
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΚΟΥΛΙΚΙΟΥ

Απαντώντας, μετά από σχετική έρευνα, σε ερωτήσεις δημοτών όσον αφορά το κόκκινο σκουλήκι των φοινίκων,αναφέρουμε ότι ο Δήμος αντιμετώπισε την ασθένεια με τα κατάλληλα φάρμακα,ενημερώνοντας παράλληλα τους δημότες ότι το πρόβλημα είναι συλλογικό. Δυστυχώς η απροθυμία των συνδημοτών μας να θεραπεύσουν τους δικούς τους φοίνικες και η συνεχής αναμόλυνση των του Δήμου, καθιστά ατελέσφορο τον οικονομικά επαχθή ψεκασμό τους.

 


 

Αν οι δημότες διαπιστώνουν φαινόμενα κακοδιοίκησης εκ μέρους του Δήμου και των υπηρεσιών του, προσφεύγουν στον Συμπαραστάτη, που διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα. Οι θιγόμενοι δημότες μπορούν να προβαίνουν σε καταγγελίες διά ζώσης, γραπτώς, ηλεκτρονικώς, ή με τηλεομοιοτυπία (fax).

Ενημερώνονται γιά το αποτέλεσμα της καταγγελίας τους, το πολύ εντός τριάντα(30) ημερών.

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Αποστολή του Συμπαραστάτη

Η αποστολή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης είναι η διαμεσολαβητική επίλυση ενδεχομένων διαφορών μεταξύ άμεσα θιγομένων Δημοτών ή Επιχειρήσεων και υπηρεσιών,νομικών προσώπων ή επιχειρήσεων του Δήμου.Δύο αρμοδιότητες δίνει ο νόμος στον Συμπαραστάτη γιά την επίτευξη της αποστολής του.
    
1.Χειρισμός καταγγελιών (άρθρο 77 παρ.3 Ν.3852/10)
 
Οι άμεσα θιγόμενοι πολίτες και επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν στον Συμπαραστάτη καταγγελίες γιά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την κακοδιοίκηση των υπηρεσιών,νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου.Ο Συμπαραστάτης έχει την αρμοδιότητα,εφ' όσον λάβει καταγγελία που συγκεντρώνει τις ανωτέρω προϋποθέσεις,έχει την αρμοδιότητα να διαμεσολαβήσει γιά να επιλυθούν τα προβλήματα κακοδιοίκησης και είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εγγράφως ή ηλεκτρονικά στους ενδιαφερόμενους εντός τριάντα(30) ημερών.Μέσα στα πλαίσια της αρμοδιότητός του,ο Συμπαραστάτης,αφού διαπιστώσει την βασιμότητα της καταγγελίας,επικοινωνεί με την καταγγελόμενη πλευρά και επιδιώκει την εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς.
   
2.Διατύπωση προτάσεων (άρθρο 77 παρ.5 Ν.3852/10)
 
Ο Συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στην διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της διοίκησης του Δήμου και των σχέσεών της με το κοινό,τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του,όσο και με την ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που έχει ενδεχομένως εντοπίσει.Στην τελευταία περίπτωση,υποβάλλει τις ειδικές προτάσεις του στον Δήμαρχο και κοινοποιούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου. Η ετήσια έκθεση και οι ειδικές προτάσεις του Συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.
Μέσα στα πλαίσια αυτής της αρμοδιότητος,ο Συμπαραστάτης μπορεί να λάβει υπ' όψιν του και επισημάνσεις σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που αποστέλλουν οι ενδιαφερόμενοι στην ιστοσελίδα του Δήμου,ανεξάρτητα από το αν είναι οι ίδιοι άμεσα θιγόμενοι.Αυτές οι επισημάνσεις δεν στοιχειοθετούν “καταγγελία” με την ως ανωτέρω περιγραφείσα έννοια,αλλά αναφορά που υποβάλλεται στο πλαίσιο της ενάσκησης του Συνταγματικού δικαιώματος του αναφέρεσθαι στις αρμόδιες αρχές(.αρθρο 10 του Συντάγματος).

Τράπεζα Αίματος

Η Δημοτική Τράπεζα Αίματος λειτουργεί υπό την αιγίδα των Δημοτικών Ιατρείων και σκοπός της είναι:

Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των κατοίκων του Δήμου μας, για την αναγκαιότητα και τη διάδοση της εθελοντικής αιμοδοσίας.
Η συμβολή στον αγώνα να γίνει η χώρα μας αυτάρκης σε αίμα.
Η εξασφάλιση αίματος για όλους τους κατοίκους της πόλης μας, αφού η τράπεζα και τα αποθέματά της ανήκουν σ' αυτούς.

Μέλη της Δημοτικής Τράπεζας Αίματος μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής από 19 έως 60 ετών καθώς και μέλη άλλων ομάδων εθελοντικής αιμοδοσίας.

Κάθε μέλος της Δημοτικής τράπεζας αίματος εφοδιάζεται με κάρτα εθελοντικού αιμοδότου του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Η παραπάνω κάρτα εξασφαλίζει σε περιπτώσεις ανάγκης τα απαραίτητα αποθέματα αίματος για το μέλος, τους συγγενείς και τους φίλους του.
Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι άφοβα κάθε έξι μήνες.

Πληροφορίες:
Δημ. Ιατρεία: Τηλ.:210 6000998 - 210 6547700
Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής : Τηλ.:210 6084994

Δημοτικά Ιατρεία

Στην πόλη μας λειτουργούν Δημοτικά Ιατρεία. Τα Δημοτικά Ιατρεία παρέχουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν και δέχονται με προσυνεννόηση (ραντεβού).

Τα δύο Δημοτικά Ιατρεία είναι:

Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
(Χίου & Σωτήρος 2, Τηλ. 210-6000998)

Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
( Χειμάρρας 22, Τηλ. 210-6547700, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. )

Η Δημοτική Τράπεζα Αίματος λειτουργεί υπό την αιγίδα των Δημοτικών Ιατρείων και σκοπός της είναι:

  • Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των κατοίκων του Δήμου μας, για την αναγκαιότητα και τη διάδοση της εθελοντικής αιμοδοσίας.
  • Η συμβολή στον αγώνα να γίνει η χώρα μας αυτάρκης σε αίμα.
  • Η εξασφάλιση αίματος για όλους τους κατοίκους της πόλης μας, αφού η τράπεζα και τα αποθέματά της ανήκουν σ' αυτούς.

Μέλη της Δημοτικής Τράπεζας Αίματος μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής από 19 έως 60 ετών καθώς και μέλη άλλων ομάδων εθελοντικής αιμοδοσίας.

Κάθε μέλος της Δημοτικής τράπεζας αίματος εφοδιάζεται με κάρτα εθελοντικού αιμοδότου του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Η παραπάνω κάρτα εξασφαλίζει σε περιπτώσεις ανάγκης τα απαραίτητα αποθέματα αίματος για το μέλος, τους συγγενείς και τους φίλους του.
Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι άφοβα κάθε έξι μήνες.

Πληροφορίες:
Δημ. Ιατρεία: Τηλ.:210 6000998 - 210 6547700
Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής : Τηλ.:2132004-606-588

Διάρθρωση υπηρεσιών

Η διάρθρωση των υπηρεσιών περιέχεται στον Οργανισμό του Δήμου. Ο τελευταίος οργανισμός του Δήμου Αγίας Παρασκευής δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 28-1-2013 (ΦΕΚ 126Β’) και μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από εδώ.  
Οι υπηρεσίες του Δήμου, σύμφωνα με τον παραπάνω οργανισμό, διαρθρώνονται στις εξής διοικητικές ενότητες.

ΕΝΟΤΗΤΑ Α’ : ΕΠΙΤΕΛΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ  

1)Γενικός Γραμματέας

2)Γραφείο Δημάρχου, Διαφάνειας & Επικοινωνίας
     - Ιδιαίτερο Γραφείου Δημάρχου
     - Μονάδα Ειδικών Συμβούλων − Ειδικών Συνεργατών - Επιστημονικών Συνεργατών
     - Μονάδα Επικοινωνίας
     - Μονάδα Διαφάνειας

3)Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας

4)Γραφείο Στρατηγικού Προγραμματισμού-Οργάνωσης & Πληροφορικής
     - Μονάδα Στρατηγικού Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Ανάπτυξης
     - Μονάδα Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)

5)Νομική Υπηρεσία
     - Γραφείο Γνωμοδοτήσεων – Κατάρτισης Συμβάσεων και Διεξαγωγής Δικών
     - Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης

ΕΝΟΤΗΤΑ Β’ : ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
     α) Τμήμα Σχεδιασμού, Οργάνωσης και Λειτουργίας Καθαριότητας - Διαχείρισης Απορριμάτων
     β) Τμήμα Διαχείρισης, Συντήρησης και Κίνησης Μηχανημάτων - Οχημάτων

2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
     α) Τμήμα Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας
     β) Τμήμα Πρασίνου

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ : ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
     α) Τμήμα Κοινωνικής Υπηρεσίας & Αλληλεγγύης
     β) Τμήμα Προστασίας & Προαγωγής Δημόσιας Υγείας
     γ) Τμήμα Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Πολιτισμού  

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ’ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
     α) Τμήμα Διοίκησης, Τοπικής Ανάπτυξης & Ανθρώπινου Δυναμικού
     β) Τμήμα Υποστήριξης Δημοτικών Οργάνων
     γ) Τμήμα Αστικής & Δημοτικής Κατάστασης
     δ) Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών
     ε) Τμήμα Εσωτερικής Ανταπόκρισης

2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
     α) Τμήμα Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Προμηθειών
     β) Τμήμα Εσόδων
     γ) Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας

3) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
     α) Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού & Εφαρμογών
     β) Τμήμα Έργων Υποδομής
     γ) Τμήμα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού   
     δ) Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Εγκαταστάσεων

4) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ

ΜΕΡΟΣ 2ο : ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ Α’ : ΕΠΙΤΕΛΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ

Ο Γενικός Γραμματέας εκτελεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται κάθε φορά από την ισχύουσα νομοθεσία. Υποστηρίζει το Δήμαρχο στα διοικητικά του καθήκοντα, υλοποιώντας τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος με απόφασή του. Οι αρμοδιότητες αυτές αφορούν κυρίως στο συντονισμό των δημοτικών υπηρεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των περιοδικών στόχων και προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Το Γραφείο Δημάρχου, Διαφάνειας και Επικοινωνίας αποτελείται από το Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου και τους Ειδικούς Συμβούλους − Ειδικούς Συνεργάτες − Επιστημονικούς Συνεργάτες του Δημάρχου, ενώ ασχολείται επίσης με τις αρμοδιότητες της επικοινωνίας – προβολής μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (Μ.Μ.Ε.) της πολιτικής του Δήμου, των δημοσίων σχέσεων, καθώς και με τα θέματα διαφάνειας.

Ιδιαίτερο Γραφείου Δημάρχου
1. Προγραμματίζει, οργανώνει και ρυθμίζει τις συναντήσεις του Δημάρχου.
2. Διεξάγει και διεκπεραιώνει την προσωπική αλληλογραφία του Δημάρχου και τηρεί το πρωτόκολλο και το αρχείο αυτής.
3. Συγκεντρώνει κάθε στοιχείο και έγγραφο που πρέπει να υπογραφεί από το Δήμαρχο και μεριμνά για την υπογραφή και τη διεκπεραίωσή του.

3)Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας

4)Γραφείο Στρατηγικού Προγραμματισμού-Οργάνωσης & Πληροφορικής
Το Γραφείο Στρατηγικού Προγραμματισμού − Οργάνωσης και Πληροφορικής είναι αρμόδιο για την υποστήριξη των οργάνων διοίκησης, των υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων του Δήμου κατά τις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και των Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης, την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών του Δήμου κατά την επίτευξη των περιοδικών στόχων του και το σχεδιασμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής των εσωτερικών οργανωτικών συστημάτων του Δήμου υπό συνθήκες διασφάλισης του επιθυμητού επιπέδου ποιότητας των παρεχομένων κάθε είδους υπηρεσιών. Επίσης είναι αρμόδιο  και για θέματα Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) του Δήμου.

5)Νομική Υπηρεσία

Η Νομική Υπηρεσία παρέχει νομική υποστήριξη προς τα αιρετά όργανα του Δήμου, τις δημοτικές υπηρεσίες και τα Νομικά Πρόσωπα αυτού, μέσω του Δημάρχου, σε κάθε δικαστική ή εξώδικη υπόθεση για την προώθηση των επιδιώξεων/ στόχων/συμφερόντων του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων. Ειδικότερα, η Υπηρεσία αυτή αποτελείται από το Γραφείο Γνωμοδοτήσεων − Κατάρτισης Συμβάσεων και Διεξαγωγής Δικών και από το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης

ΕΝΟΤΗΤΑ Β’ : ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος είναι αρμόδια για την εξασφάλιση της αποκομιδής και της μεταφοράς των απορριμμάτων, της χωριστής αποκομιδής και μεταφοράς των ανακυκλώσιμων υλικών, την εξασφάλιση της καθαριότητας των κοινοχρήστων χώρων και των δημοτικών κτιρίων, καθώς και τη διαχείριση - συντήρηση των οχημάτων και του εξοπλισμού - μηχανημάτων του Δήμου. Επίσης είναι αρμόδια για την προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος και των θεμάτων πολιτικής προστασίας, καθώς και για την ευθύνη του σχεδιασμού, της ανάπτυξης, της συντήρησης και επέκτασης των χώρων
πρασίνου της πόλης.
Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.

α) Τμήμα Καθαριότητας & Διαχείρισης Μηχανημάτων-Οχημάτων
Το Τμήμα Καθαριότητας και Διαχείρισης Μηχανημάτων - Οχημάτων είναι αρμόδιο για την εξασφάλιση της αποκομιδής και της μεταφοράς των απορριμμάτων, της χωριστής αποκομιδής και μεταφοράς των ανακυκλώσιμων υλικών και την εξασφάλιση της καθαριότητας των κοινοχρήστων χώρων και δημοτικών κτιρίων. Επίσης είναι αρμόδιο για την επισκευή, συντήρηση και καλή λειτουργία όλων των οχημάτων και μηχανημάτων (π.χ. μηχανολογικού εξοπλισμού, μηχανημάτων έργου, κλπ.) του Δήμου, καθώς και ότι άλλο απαιτείται για την κίνηση των οχημάτων.

β) Τμήμα Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας
Το Τμήμα Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας είναι αρμόδιο για την προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος και για τη διατύπωση εισηγήσεων σχεδιασμού και το συντονισμό δράσεων για την πρόληψη, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών στην περιοχή του Δήμου και γενικότερα θεμάτων πολιτικής προστασίας και διαχείρισης κρίσεων.
γ) Τμήμα Πρασίνου
Το Τμήμα αυτό έχει την ευθύνη του σχεδιασμού, της ανάπτυξης, συντήρησης και επέκτασης του αστικού πρασίνου στους δημοτικούς κοινόχρηστους χώρους της πόλης (π.χ. άλση, πάρκα, πλατείες, παιδικές χαρές, νησίδες, δενδροστοιχίες πεζοδρομίων, παρτέρια, κλπ.) και στις αυλές και κήπους δημοτικών κτιρίων (π.χ. Βρεφονηπιακών Σταθμών, Βιβλιοθηκών, Κ.Α.Π.Η., Δημοτικών Ιατρείων, κλπ.), Δημοτικού Κοιμητηρίου, Ιερών Ναών και Δημόσιων Σχολείων.

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ : ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής είναι αρμόδια για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της κοινωνικής πολιτικής, των πολιτικών ισότητας των φύλων, καθώς και για την προστασία και προαγωγή της δημόσιας υγείας στην περιοχή του Δήμου, με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων και τη ρύθμιση των σχετικών δραστηριοτήτων. Συγχρόνως η Διεύθυνση είναι αρμόδια για την προώθηση και ρύθμιση ζητημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και την προώθηση της Δια Βίου Μάθησης, του Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς.
Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της, καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.
α) Τμήμα Κοινωνικής Υπηρεσίας & Αλληλεγγύης

β) Τμήμα Προστασίας & Προαγωγής Δημόσιας Υγείας

γ) Τμήμα Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Πολιτισμού  

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ’ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η Διεύθυνση Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Διοικητικών Υπηρεσιών έχει την ευθύνη της σύννομης, εύρυθμης και αποτελεσματικής διαχείρισης των διαδικασιών που έχουν σχέση με τη λειτουργία του Δήμου ως διοικητική μονάδα. Έχει την ευθύνη για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων που αφορούν τη δημοτική κατάσταση και το σχεδιασμό και το συντονισμό εφαρμογής των πολιτικών, συστημάτων και διαδικασιών που αποσκοπούν
στην ορθολογική διοίκηση/διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου. Επίσης, είναι αρμόδια για την ίδρυση, λειτουργία, εποπτεία και υποστήριξη δημοτικών υπηρεσιών, νομικών προσώπων, ιδρυμάτων, επιχειρήσεων, κλπ., και για την υποστήριξη των πολιτικών οργάνων του Δήμου και τη λειτουργία του κεντρικού πρωτοκόλλου.
Επίσης, είναι αρμόδια για την παραλαβή, αποσφράγιση της αλληλογραφίας του Δήμου, κατανομή αυτής στα επιμέρους τμήματα και υπηρεσίες, και γνωστοποίηση αυτής στο Δήμαρχο και στο Γενικό Γραμματέα. Παραλαμβάνει δικόγραφα που αφορούν τις υποθέσεις του Δήμου, καταχωρεί αυτά σε ειδικό βιβλίο και τα προωθεί στις αρμόδιες διευθύνσεις με άμεση ενημέρωση της Νομικής Υπηρεσίας και της διοίκησης του Δήμου. Έχει την ευθύνη για τη διοίκηση των κλητήρων του Δήμου και διαμορφώνει τα αναλυτικά περιοδικά προγράμματα για τη διακίνηση της αλληλογραφίας εκτός του κτιρίου του Δήμου. Επίσης φροντίζει για τη φύλαξη και την ασφάλεια του Δημαρχείου και των άλλων δημοτικών κτιρίων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τέλος είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).
Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της, καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.
α) Τμήμα Διοίκησης, Τοπικής Ανάπτυξης & Ανθρώπινου Δυναμικού
β) Τμήμα Υποστήριξης Δημοτικών Οργάνων
γ) Τμήμα Αστικής & Δημοτικής Κατάστασης
δ) Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ε) Τμήμα Εσωτερικής Ανταπόκρισης

2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για τη σύννομη, εύρυθμη και αποτελεσματική διαχείριση της οικονομικής λειτουργίας του Δήμου, την πλήρη και ορθή απεικόνιση των οικονομικών καταστάσεων και πράξεων, καθώς και τη διαχείριση και έλεγχο των εσόδων και δαπανών του. Συγχρόνως η Διεύθυνση μεριμνά για την αποτελεσματική διενέργεια όλων των νόμιμων διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια ειδών (π.χ. προϊόντων, υλικών, εξοπλισμού, κλπ.) και της ανάθεσης - εκτέλεσης υπηρεσιών του Δήμου.
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών απαρτίζεται από τρία (3) Τμήματα, ήτοι το Τμήμα Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Προμηθειών, το Τμήμα Εσόδων και το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας. Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της, καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.
α) Τμήμα Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Προμηθειών
β) Τμήμα Εσόδων
γ) Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας

3) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για τη μελέτη, εκτέλεση και συντήρηση των κάθε είδους τεχνικών έργων του Δήμου, με στόχο την έγκαιρη, οικονομική και άριστη από επιστημονικής απόψεως πραγματοποίησής τους. Συγχρόνως η Διεύθυνση είναι αρμόδια για την εξασφάλιση βελτιωμένων συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης και κυκλοφορίας των δημοτών και των οχημάτων τους, καθώς και για τον έλεγχο εγκαταστάσεων και την έκδοση αδειών εγκαταστάσεων και εγκαταστατών κυρίως στον τομέα των μεταφορών. Επίσης μελετά και εισηγείται τη ρύθμιση θεμάτων που επηρεάζουν τις λειτουργίες της πόλης και αφορούν π.χ. λαϊκές αγορές, υπαίθρια διαφήμιση, κλπ.
Εκπονεί το Ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα αναλυτικά για κάθε υπηρεσία και κατά κωδικό αριθμό του ετήσιου προϋπολογισμού του Δήμου των προς εκτέλεση τεχνικών έργων. Κοστολογεί κάθε τεχνικό έργο σύμφωνα με τις διατιθέμενες πιστώσεις του προϋπολογισμού και υποβάλει το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος για την τελική του διαμόρφωση, στα πλαίσια κατάρτισης των σχεδίων και δράσεων, στο Γραφείο Στρατηγικού Προγραμματισμού − Οργάνωσης και Πληροφορικής για την περαιτέρω έγκριση από τα αρμόδια συλλογικά όργανα διοίκησης του Δήμου.
Φροντίζει για την κατανομή των διατιθεμένων τεχνικών μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού μεταξύ των Τμημάτων. Διευθύνει, εποπτεύει και συντονίζει όλα τα Τμήματα της Διεύθυνσης έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι του Δήμου στον τεχνικό τομέα. Ενημερώνει, μέσω των Τμημάτων, το Γραφείο Στρατηγικού Προγραμματισμού − Οργάνωσης και Πληροφορικής για την πρόοδο της υλοποίησης των έργων και δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης.
Επίσης έχει ως γενικές αρμοδιότητες τη μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης, τη λήψη μέτρων, εάν χρειάζεται, για την αποκατάσταση και ανάπλαση των περιοχών της περιφέρειας του Δήμου, κυρίως σε περιοχές όπου αναπτύσσεται εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου και εγκαθίστανται μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων και η συμμετοχή της σε θέματα πολεοδομίας, χωροταξίας και χρήσεων γης, όπως αυτή προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και το σχεδιασμό, προγραμματισμό και εφαρμογή δράσεων και μέτρων για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών. Ειδικότερα, η Διεύθυνση είναι αρμόδια για τη μελέτη, διαχείριση και εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού, την έγκριση και αδειοδότηση
των αδειών δόμησης και τον έλεγχο εφαρμογής αυτών, την επιβολή προστίμων για την κατασκευή των αυθαίρετων κτισμάτων, κατά την κείμενη νομοθεσία, υπό την επιφύλαξη της περίπτωσης 45 του άρθρου 280 του Ν.3852/2010, την προστασία, διαχείριση και εξοικονόμηση των φυσικών πόρων, ενέργειας κλπ. και την αναβάθμιση της αισθητικής και της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.
α) Τμήμα Υπηρεσιών Δόμησης
β) Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού & Εφαρμογών
γ) Τμήμα Έργων Υποδομής
δ) Τμήμα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού   
ε) Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Εγκαταστάσεων

Ο Δήμαρχος

zorbas 2020

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΖΟΡΜΠΑ

Οικογενειακή κατάσταση

Ο Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς έλκει την καταγωγή του από την ορεινή Ναυπακτία προερχόμενος από αγροτοκτηνοτροφική οικογένεια, τόσο από την μεριά του πατέρα του Σπυρίδωνα Ζορμπά όσο και από την μητέρα του Δήμητρα Ζορμπά.
Είναι παντρεμένος με την Μαρία Αποστόλου και έχουν αποκτήσει δύο κορίτσια, τη Δήμητρα-Χαριτίνη, χημικό-βιολόγο, που εργάζεται στην Ολλανδία και την Ελένη, οικονομολόγο, που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα.

Επαγγελματική διαδρομή

Τον Οκτώβριο του 1974, εισήχθη στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του και της στρατιωτικής του θητείας, έλαβε το 1989 την ειδικότητα του Ιατρού – Πνευμονολόγου στο Νοσοκομείο Ν.Θ.Α. «ΣΩΤΗΡΙΑ».  
Από το 1985 έως και το 2010, άσκησε ως ιατρός, ελεύθερο επάγγελμα στον Δήμο της Αγίας Παρασκευής.  Στην ίδια χρονική περίοδο ξεκίνησε να εργάζεται ως Πνευμονολόγος στο Ι.Κ.Α. Αγίας Παρασκευής και παράλληλα προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες του στα Δημοτικά Ιατρεία του Δήμου.  Από το 2014 έως σήμερα είναι Διευθυντής Ιατρός Πνευμονολόγος στο ΠΕ.Δ.Υ. Αγίας Παρασκευής.

Κομματική Δραστηριότητα

Τον Οκτώβριο του 1974 συνυπέγραψε την Ιδρυτική Διακήρυξη της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. με άλλους νέους της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας· όπως τον Κώστα Καραμανλή, την Μαριέττα Γιαννάκου, τον Βασίλη Μιχαλολιάκο, τον Δημήτρη Τσιγκούνη, τον Θρασύβουλο Μαυρομάτη, τον Νίκο Παπαδημάτο και πολλούς άλλους αγαπητούς συναγωνιστές.
Από τον Οκτώβριο του 1974 έως το 1981, εκλεγόταν συνεχώς στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Την ίδια χρονική περίοδο διετέλεσε μέλος τριών Πανσπουδαστικών Συνεδρίων, ενώ για ένα έτος διετέλεσε μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της Ε.Φ.Ε.Ε.  
Από το 1975 έως το 1988 διετέλεσε Πρόεδρος της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Χαλανδρίου και ταυτόχρονα Πρόεδρος της Β3 Νομαρχιακής ΟΝΝΕΔ και συνεργάστηκε με όλους τους προέδρους της Κεντρικής ΟΝΝΕΔ· με τον Αναστάση Παπαληγούρα, τον Δημήτρη Τσιγκούνη, τον Βασίλη Μιχαλολιάκο και τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη.  
Το 1977 συμμετείχε ως μέλος στο προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας στην Χαλκιδική και από εκείνη τη χρονιά συμμετέχει σε όλα τα συνέδρια της Νέας Δημοκρατίας.  
Το 1982 ο Αείμνηστος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Ευάγγελος Αβέρωφ, τον όρισε ως υπεύθυνο για την δημιουργία των νέων γραφείων της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. στον Νομό Αττικής.  
Το 1988 ο Αείμνηστος Επίτιμος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, τον διορίζει μέλος στην ΝΟΜΕΚΕ της Β3 Νέας Δημοκρατίας, όπου παρέμεινε στην θέση αυτή έως το τέλος του 1990.
Για επαγγελματικούς λόγους, από το 1990 μέχρι το 2002 παρέμεινε απλό μέλος της Τοπικής Επιτροπής Ν.Δ. Κοντοπεύκου Αγίας Παρασκευής.

Αυτοδιοικητική δραστηριότητα

Από το 1986 συμμετέχει ενεργά στα αυτοδιοικητικά δρώμενα του Δήμου Αγίας Παρασκευής.  Το 2002 διεκδίκησε το χρίσμα της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να είναι υποψήφιος Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής. Συμμετείχε στην συνέχεια στο ψηφοδέλτιο του τότε υποψηφίου Δημάρχου Αντώνη Σιδέρη, ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, όπου εκλέχτηκε ως πρωτεύσας σε ψήφους.  Ορίστηκε Πρόεδρος των Νομικών Προσώπων, των Δημοτικών Ιατρείων και των ΚΑΠΗ, ενώ ταυτόχρονα διετέλεσε Αντιδήμαρχος της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και Καθαριότητας.
Τον Μάϊο του 2005 υπέβαλε την παραίτησή του από Αντιδήμαρχος του Δήμου Αγίας Παρασκευής και στην συνέχεια ακολούθησα «μοναχική αυτοδιοικητική πορεία».
Τον Οκτώβριο του 2006, ζήτησε την ψήφο των συμπολιτών του ως υποψήφιος Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, όπου εξελέγη ως  Δημοτικός Σύμβουλος.
Το 2010 ζήτησε το χρίσμα της παράταξής, η οποία τον τίμησε.
Τον Νοέμβριο του 2010 εκλέγεται Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής με ποσοστό 52,5%. Συγκεκριμένα, στον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών έλαβε τον αριθμό των 5.300 ψηφοδελτίων τα οποία αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 26,8%. Η θητεία του διήρκησε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, ενώ το έργο του χαρακτηρίστηκε ως εξαιρετικά θετικό, τόσο από την τοπική κοινωνία της Αγίας Παρασκευής, όσο και από τους ίδιους τους εργαζόμενους στον δήμο και τα νομικά του πρόσωπα.
Να σημειωθεί ότι το ποσοστό της Νέας Δημοκρατίας το 2010 στην Αγία Παρασκευή ξεπέρασε το 38%.
Στις δημοτικές εκλογές του 2014, στον πρώτο γύρο των εκλογών, έλαβε το ποσοστό του 35%, το οποίο αντιστοιχούσε  στον αριθμό των 8.050 ψηφοδελτίων και τελικά στον δεύτερο γύρο έλαβε το ποσοστό του 49,3%. Διαφορά μόλις, 192 ψηφοδελτίων λιγότερων από τον ανθυποψήφιό του.
Αξίζει να τονιστεί το γεγονός, ότι η Νέα Δημοκρατία στις Ευρωεκλογές το 2014, έλαβε στην Αγία Παρασκευή το ποσοστό του 25%, γεγονός που αποδεικνύει πως παρόλο ότι μια πλειάδα στελεχών της Νέας Δημοκρατίας στην Αγία Παρασκευή ήταν υποψήφιοι σε αντίπαλα ψηφοδέλτια (του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ.), τελικά η δημοτική παράταξη «Αγία Παρασκευή η πόλη μας» κατόρθωσε να πετύχει μεγαλύτερο ποσοστό με ταυτόχρονη αύξηση των ψηφοδελτίων κατά 52% από αυτό του 2010. Το μέγεθος της αύξησης του ποσοστού θεωρήθηκε ως πανελλήνιο ρεκόρ για τις δημοτικές εκλογές.
Στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών του 2019 εκλέχτηκε ξανά Δήμαρχος με ποσοστό 55,72% (10990 ψήφους).

Ιστορικά Στοιχεία

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο 9ο με 10οχλμ. της λεωφόρου Αθηνών-Μαραθώνος, στους πρόποδες του Υμηττού. 'Εχει έκταση 10 τ.χμ., και συνορεύει με τους Δήμους: Χολαργού, Χαλανδρίου, Γέρακα και Γλυκών Νερών.

istorika 01Η περιοχή πρέπει να κατοικήθηκε από την αρχαιότητα. Η πρώτη αναφορά στην περιοχή γίνεται στα "Αττικά" του Παυσανία, απ' όπου μαθαίνουμε πως η περιοχή από το Χαλάνδρι μέχρι την Αγία Παρασκευή και την Παιανία αποτελούσε, κατά τον 6ο αιώνα π.Χ., το μεγάλο Δήμο της Φλύας, τόπο εύπορο και μυστηριακό, που ανήκε, σύμφωνα με τους ιστορικούς, στη Κεκροπίδα φυλή. Σ' αυτό συνηγορούν το πλήθος των ταφικών ευρημάτων κατά μήκος της σημερινής λεωφόρου Μεσογείων, στην οδό Νικίου, καθώς και το εντυπωσιακό ταφικό οικοδόμημα, κτισμένο από πεντελικό μάρμαρο και καμαροσκέπαστο, που βρέθηκε κοντά στη διασταύρωση των σημερινών οδών Σοφοκλή Βενιζέλου και Μαρμαριωτίσσης και μετατράπηκε σε εκκλησία.

istorika 02Στην αρχαία Φλύα λατρευόταν ο 'Ηφαιστος, η 'Αρτεμις και πολλές θεότητες σχετικές με τη βλάστηση και τον κάτω κόσμο. Μετά την Ελευσίνα, η Φλύα αποτελούσε τον κατεξοχήν Δήμο των μυστηριακών τελετών. Διέθετε σημαντικό τελεστήριο και γνωρίζουμε ότι μετά την καταστροφή του από τους Πέρσες το επισκεύασε ο Θεμιστοκλής. Μεγάλη ακμή γνώρισαν στη Φλύα και οι μυστικές τελετές της Φρυγικής Μεγάλης Μητέρας, που διήρκεσαν μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ. αιώνα, μάρτυρες των οποίων είναι πολλοί ενεπίγραφοι βωμοί που βρέθηκαν στην περιοχή.
Προχωρώντας από την αρχαιότητα στους ρωμαϊκούς χρόνους, ο ποιητής Οβίδιος υμνεί την ομορφιά της βλάστησης και του κλίματος της περιοχής.

istorika 03Στα τελευταία βυζαντινά χρόνια η ιστορία του τόπου επικεντρώνεται γύρω από τη ζωή του μοναστηριού του Αϊ Γιάννη του Κυνηγού ή αλλιώς της Μονής των φιλοσόφων. Το μοναστήρι αυτό χτίστηκε το 1185 μ.Χ. και ως επικρατέστερος ιδρυτής αναφέρεται ο μοναχός Βασίλειος Κυνηγός. Επιφανής ηγούμενος του μοναστηριού ήταν ο Νεόφυτος στον οποίο οφείλεται η κατασκευή του δρόμου που συνέδεε το σημερινό Σταυρό με τη Μονή και την πεδιάδα των Αθηνών με τα Μεσόγεια.Μνημείο-τεκμήριο για τα παραπάνω αποτελεί το Κιόνιο του Νεοφύτου, η επιγραφή του οποίου καλεί το διαβάτη να προσευχηθεί για τη σωτηρία της ψυχής του κατασκευαστή του.Επί τουρκοκρατίας μέρος του μοναστηριού του Αϊ Γιάννη του Κυνηγού κατεδαφίζεται για να χρησιμοποιηθεί στην οχύρωση της Ακρόπολης των Αθηνών. Εντούτοις η περίοδος αυτή είναι περίοδος ακμής για το μοναστήρι το οποίο διατηρεί δύο μετόχια.
Στις αρχές του 19ου αιώνα η περιοχή ανήκε στον Τούρκο Χαλήλ Μπέη, που την πούλησε στον κόμη Αντώνιο Μπότσαρη. Εκείνος στις 13.11.1850 πούλησε με τη σειρά του ένα μεγάλο μέρος της σε εννιά κατοίκους του Χαλανδρίου. Πότε άρχισε να δημιουργείται ο τωρινός συνοικισμός δεν ξέρουμε.

istorika 04Ξέρουμε μόνο ότι στην αρχή είχε τέσσερα χάνια, των: Μάρκου, Μπέλμπα, Βλάχου, και Σέρτη για την εξυπηρέτηση όσων πήγαιναν ή μετέφεραν προϊόντα από τα Μεσόγεια στην Αθήνα και αντίστροφα. Στις αρχές του 20ου αιώνα στο προάστειο υπάρχουν λίγα σπίτια, κυρίως παραθεριστικές επαύλεις και αγροκτήματα με αμπέλια. Το πρώτο σπίτι που χτίστηκε ήταν του Παναγιώτη Δάβαρη το 1894 και ο πρώτος που γεννήθηκε στον οικισμό ήταν ο εγγονός του Γιάννης Δάβαρης το 1910.

Μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα στην περιοχή κατέφευγαν φυματικοί λόγω του υγιεινού κλίματος (έλλειψη υγρασίας), νοικιάζοντας ή στήνοντας παράγκες στα κτήματα των τότε κατοίκων. Ως το 1921 η Αγία Παρασκευή ανήκε στο Δήμο Αθηναίων μαζί με το Χαλάνδρι και τους συνοικισμούς Ψυχικού, Χολαργού, Φιλοθέης, Πεντέλης, Νέου Ψυχικού και Βριλησσίων. 'Ολοι αυτοί αποτέλεσαν το 1925 την κοινότητα Χαλανδρίου και στη συνέχεια αποσπάστηκαν διαδοχικά και σχημάτισαν δικές τους κοινότητες και αργότερα Δήμους. Η Αγία Παρασκευή αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά ως κοινότητα το 1929 αλλά καταργήθηκε την ίδια χρονιά και έμεινε ως συνοικισμός του Χαλανδρίου έως το 1931. Τότε έγινε οριστικά κοινότητα και το 1963 έγινε Δήμος.

istorika 05Από το 1948 η Αγία Παρασκευή παύει να αποτελεί παραθεριστικό θέρετρο και γίνεται συνοικία με μόνιμους κατοίκους. Το 1960 λειτουργούν ήδη Δημόσιες Υπηρεσίες στο προάστιο. Το ρεύμα παρέχεται στην ευρύτερη περιοχή Ανατολικής Αττικής από την εταιρεία περιχώρων Αγίας Παρασκευής. Η υδροδότηση γίνεται αρχικά από το Αδριάνειο Υδραγωγείο και αργότερα από την ΟΥΛΕΝ. Το τηλέφωνο έρχεται στον Τσακό το 1962.

istorika 06Την περίοδο αυτή αρχίζει η ασφαλτόστρωση των πρώτων δρόμων και η διαπλάτυνση της λεωφόρου Μεσογείων. Την ίδια εποχή παραχωρούνται 1000 περίπου στρέμματα για την ανέγερση του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος και του Αμερικανικού Κολλεγίου. Τότε παραχωρείται και ο χώρος για την ανέγερση της Γαλλικής Σχολής και των εγκαταστάσεων του Υπουργείου Γεωργίας. Τη περίοδο της δικτατορίας χτίζεται επί της λεωφόρου Μεσογείων το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ.

Ο πληθυσμός της πόλης παρουσιάζει, κατά καιρούς, την παρακάτω κίνηση:


Απογραφή
Κάτοικοι
1896
64
1928
512
1940
3.557
1951
6.977
1961
12.122
1971
18.345
1981
29.259
1991
47.463
2000
56.000

Βέβαια ο πληθυσμός αυτός όπως καταγράφεται δεν αντιπροσωπεύει τον πραγματικό αριθμό των κατοίκων της πόλης, αφού, όπως ξέρουμε, πολλοί κατά τις απογραφές μετακινούνται από τις πόλεις που διαμένουν, στους τόπους καταγωγής τους (ο πραγματικός πληθυσμός υπολογίζεται στις 80.000 περίπου). Η Αγία Παρασκευή διοικητικά εντάσσεται από το 1995 στη Νομαρχία Αθηνών.

Γραφτείτε στο newsletter

Επιλέξτε παρακάτω σε ποια λίστα ανήκετε.

ΠΟΛΙΤΕΣ

ΜΜΕ

ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Επικοινωνία με το δήμο

Διεύθυνση: Λ. Μεσογείων 415-417 Τ.Κ.15343 Αγία Παρασκευή
Τηλ. Κέντρο: 213 2004500/501/508
Κεντρικό FAX: 2132004531
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δείτε τον αναλυτικό τηλεφωνικό κατάλογο των υπηρεσιών του Δήμου πατώντας εδώ.

Αν θέλετε να στείλετε μήνυμα συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας πατώντας εδώ.


Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.


e-genius.gr ...intelligent web software