Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α για τους ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ και τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής

EN SYL GON SXOL AG PAR
Για  μια  ακόμα  χρονιά  βρισκόμαστε  αντιμέτωποι  με  τη  χαίνουσα  πληγή  του  εκπαιδευτικού  μας 
συστήματος,  την  Ειδική  Αγωγή,  και  με  αντιλήψεις  που  αντιμετωπίζουν    τα  παιδιά  μας  ως  νούμερα  σε 
υπολογιστικά φύλλα και «περιττές δαπάνες» και δεν εξετάζουν τις ιδιαιτερότητες των περιστάσεων.
Σε σχολείο της Αγ. Παρασκευής, μαθητής που πάσχει από νεανικό διαβήτη τύπου  I  δεν έχει λάβει ακόμα 
την απαραίτητη βοήθεια από σχολικό νοσηλευτή και δεν έχει ικανοποιηθεί το εγκεκριμένο αίτημά του. 
  Απαιτούμε  το  αυτονόητο  και  το  συνταγματικά  κατοχυρωμένο  δικαίωμα  των  παιδιών  στη 
μόρφωση με ίσες ευκαιρίες.
  Απαιτούμε το δικαίωμά μας στην αξιοπρέπεια.
  Απαιτούμε να μην παραβιάζεται το υπέρτατο δικαίωμα στη ζωή!
ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΜΕ ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
και
ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ που χρειάζονται Σχολικό Νοσηλευτή και έχει εγκριθεί το αίτημά 
τους από τους αρμόδιους φορείς, ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙ ΑΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ.
Οι  σχολικοί  Νοσηλευτές  πρέπει  να  είναι  σε  πρώτη  και  απόλυτη  προτεραιότητα  και  να  βρίσκονται  στα 
σχολεία ΠΡΙΝ τον αγιασμό, γιατί είναι  
ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΖΩΗΣ & ΘΑΝΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
Επιπλέον  ζητάμε 
  Την άμεση  και ΠΛΗΡΗ  κάλυψη όλων των αναγκών  Παράλληλης  Στήριξης και τμημάτων  Ένταξης 
βάσει των αναγκών και των γνωματεύσεων του κάθε παιδιού
  Ένας εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής  για  Παράλληλη Στήριξη ανά παιδί,  για την πλήρη κάλυψή  του 
βάσει των σχετικών γνωματεύσεων
  Αύξηση  των  κρατικών  κονδυλίων  για  την  Παιδεία  (Ειδική  και  Γενική  Εκπαίδευση),  με  μόνιμους 
διορισμούς  ,  για  την  πλήρη  στελέχωση  των  σχολείων  από  την  ημέρα  του  αγιασμού  τόσο  σε 
διδακτικό όσο και βοηθητικό προσωπικό.
  Επισυνάπτεται η επιστολή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου της Αγ. Παρασκευής 
για το θέμα αυτό, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος ψηφίσματος.
Το παρόν ψήφισμα έχει υπερψηφιστεί ομόφωνα από το Δ.Σ. της Ένωσης Αγ. Παρασκευής και τους Συλλόγους Γονέων 
Σχολείων Αγ. Παρασκευής 
 
 
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ. Κασσιανό, Περιφερειακό Διευθυντή
Εκπαίδευσης Αττικής κ. Λιόντο, Διευθυντή Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας κ. Ανδρώνη
Αγία Παρασκευή, 20/9/2018
ΘΕΜΑ: Ο ΜΑΘΗΤΗΣ Α.Μ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ –ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ!– ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αξιότιµοι κύριοι/κυρίες,
Καλή σχολική χρονιά. Ευχόµαστε υγεία και δύναµη σε όλους, εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά, 
ώστε να αντιµετωπίζουµε και να ξεπερνούµε τα όποια προβλήµατα προκύπτουν. Πιστεύουµε δε ότι
προς αυτή την κατεύθυνση θέλουν να κινούνται και οι αρµόδιες Αρχές.
Δυστυχώς, βρισκόµαστε και φέτος στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώνουµε,  µε µεγάλη µας λύπη και
αγανάκτηση, σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία µας, που θέτουν σε κίνδυνο ακόµα και τη ζωή κάποιων
µαθητών. Συγκεκριµένα, στο11ο Δηµοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής βρισκόµαστε αντιµέτωποι, µεταξύ
άλλων,  µε  το  ίδιο  σοβαρό  πρόβληµα  για  το  οποίο  είχαµε  κινητοποιηθεί  και  πέρυσι,  θέτοντας  την
περίπτωση υπόψη όλων των αρµοδίων (Διευθυντή Πρωτοβάθµιας Β’ Αθήνας, Περιφερειακό Διευθυντή
Εκπαίδευσης Αττικής, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής). Όµως φαίνεται πως κάθε χρόνο υπάρχει ανάγκη εκ
νέου υπενθύµισης και κινητοποίησης – λες και θα µπορούσε ένα τέτοιο σοβαρό πρόβληµα υγείας να
εξαφανιστεί ως διά µαγείας µέσα σε ένα έτος. Ας επαναλάβουµε λοιπόν: Ο Θάνος, µαθητής της Γ’ 
Δηµοτικού φέτος(8 ετών), πάσχει από νεανικό διαβήτη τύπου Ι. Αυτό πρακτικά σηµαίνει ότι πρέπει να
κάνει καθηµερινά ενέσεις ινσουλίνης, το ζάχαρό του ναµετριέται ανά τακτά χρονικά διαστήµατα και να
του  χορηγείται  η  κατάλληλη  τροφή  στις  κατάλληλες  ποσότητες.  Επίσης,  όταν  παθαίνει  επεισόδια
υπογλυκαιµίας πρέπει να του χορηγείται άµεσα γλυκαντική ουσία σε συγκεκριµένη ποσότητα. Ως εκ
τούτου, είναι άκρως απαραίτητο να βρίσκεται πάντα κοντά του, από την πρώτηµέρα της σχολικής χρονιάς, 
ένα άτοµοµε επαρκείς ιατρικές γνώσεις ώστε, αν χρειαστεί, να σπεύσει να του κάνει ένεση γλυκαγόνης, 
δεδοµένου ότι το διαβητικό κώµαµπορεί να απειλήσειµέχρι και τη ζωή του. Ο Θάνος χρειάζεται, βεβαίως, 
και φέτος αυτή την υποστήριξη και τελεί σε αναµονή διορισµού σχολικού νοσηλευτή, αφού στην πρώτη
φάση της τοποθέτησης νοσηλευτών δεν ήταν στη λίστα των παιδιών που τους πιστώθηκε. 
Την  περσινή  χρονιά,  µετά  την  κινητοποίηση  του  Συλλόγου µας  και  της  Ένωσης  Γονέων  Αγίας
Παρασκευής, σε συνεργασίαµε τους γονείς του παιδιού και την Πανελλήνια Ένωση Αγώνος κατά του
Νεανικού Διαβήτη, εστάλη σχολικός νοσηλευτής, και όχιµόνο στο δικόµας σχολείο, αλλά οπουδήποτε
υπήρχαν αντίστοιχες περιπτώσεις παιδιών πανελλαδικά. Ήταν ιδιαίτερα παρηγορητικό και ελπιδοφόρο
ότι, σεµια εποχή κρίσης, λιτότητας και απάνθρωπων περικοπών, συναντήσαµε ανθρώπουςµε ευαισθησία, 
που έτειναν ευήκοον ους και φρόντισαν να αποκατασταθεί, καιµάλιστα σύντοµα, αυτή η αδικία. 
Αδυνατούµε, λοιπόν, να καταλάβουµε για ποιον λόγο ξεκινάει φέτος µία ακόµη σχολική χρονιά
χωρίς να έχει εξασφαλιστεί κατά προτεραιότητα στα σχολεία το βασικότερο και πιο σηµαντικό: η
σωµατική ασφάλεια των µαθητών. Η ύπαρξη νοσηλευτή είναι απαραίτητη για τον συνολικό γενικό
µαθητικό πληθυσµό, πόσοµάλλον για παιδιά που αντιµετωπίζουν κάποιο σοβαρό πρόβληµα υγείας. Και
το ζήτηµα δενµπορεί να τίθεταιµε αριθµητικούς όρους. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάµε ότι πίσω από κάθε
τέτοιου τύπου παράλειψη (είτε έχει να κάνει µε την τοποθέτηση νοσηλευτή είτε µε την Παράλληλη
Στήριξη ή τη λειτουργία τµηµάτων ένταξης) κρύβεταιµια δραµατική και επώδυνη ανθρώπινη ιστορία.
Παρακαλούµε  να  αποκαταστήσετε  άµεσα  αυτή  την  εγκληµατική  αµεριµνησία  µε  οποιονδήποτε
πρόσφορο  τρόπο  (π.χ.,  µεταφορά  κονδυλίων,  µετάθεση  νοσηλευτικού  προσωπικού),  προκειµένου  να
µπορεί ο Θάνος –και ο κάθεµαθητής στη θέση του– να βρίσκεται στο σχολείο του
και φέτος –και του χρόνου και για όσο χρόνο χρειάζεται– µε ασφάλεια, χωρίς να
απειλείται η ζωή του.
Η ζωή και η εκπαίδευση είναι αναφαίρετα δικαιώµατα κάθε ανθρώπου
και δεν πρέπει να εναπόκειται στη δικαιοδοσία του εκάστοτε“αρµοδίου” το
να  λαµβάνει  –βάσει  αµφισβητούµενων  κριτηρίων–  αποφάσεις  που  να
θέτουν σε αµφισβήτηση και να πλήττουν τα δικαιώµατα αυτά.