Δημοτικά Ιατρεία

Δημοτικά Ιατρεία

Στην πόλη μας λειτουργούν Δημοτικά Ιατρεία. Τα Δημοτικά Ιατρεία παρέχουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν και δέχονται με προσυνεννόηση (ραντεβού).

Τα δύο Δημοτικά Ιατρεία είναι:

Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

  • Χειμάρρας 22
  • 210-6547700
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Δημοτική Τράπεζα Αίματος λειτουργεί υπό την αιγίδα των Δημοτικών Ιατρείων και σκοπός της είναι:

  • Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των κατοίκων του Δήμου μας, για την αναγκαιότητα και τη διάδοση της εθελοντικής αιμοδοσίας.
  • Η συμβολή στον αγώνα να γίνει η χώρα μας αυτάρκης σε αίμα.
  • Η εξασφάλιση αίματος για όλους τους κατοίκους της πόλης μας, αφού η τράπεζα και τα αποθέματά της ανήκουν σ' αυτούς.

Μέλη της Δημοτικής Τράπεζας Αίματος μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής από 19 έως 60 ετών καθώς και μέλη άλλων ομάδων εθελοντικής αιμοδοσίας.

Πληροφορίες

Δημοτικά Ιατρεία

Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής

213-2004-606-588

Κάθε μέλος της Δημοτικής τράπεζας αίματος εφοδιάζεται με κάρτα εθελοντικού αιμοδότου του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Η παραπάνω κάρτα εξασφαλίζει σε περιπτώσεις ανάγκης τα απαραίτητα αποθέματα αίματος για το μέλος, τους συγγενείς και τους φίλους του.
Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι άφοβα κάθε έξι μήνες.

Συνέχεια ανάγνωσης

Τράπεζα Αίματος

Δημοτική Τράπεζα Αίματος

Η Δημοτική Τράπεζα Αίματος λειτουργεί υπό την αιγίδα των Δημοτικών Ιατρείων και σκοπός της είναι:

  • Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των κατοίκων του Δήμου μας, για την αναγκαιότητα και τη διάδοση της εθελοντικής αιμοδοσίας

  • Η συμβολή στον αγώνα να γίνει η χώρα μας αυτάρκης σε αίμα.

  • Η εξασφάλιση αίματος για όλους τους κατοίκους της πόλης μας, αφού η τράπεζα και τα αποθέματά της ανήκουν σ' αυτούς.

Μέλη της Δημοτικής Τράπεζας Αίματος μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής από 19 έως 60 ετών καθώς και μέλη άλλων ομάδων εθελοντικής αιμοδοσίας.

Πληροφορίες

Δημοτικά Ιατρεία

Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής

213-2004-606-588

Κάθε μέλος της Δημοτικής τράπεζας αίματος εφοδιάζεται με κάρτα εθελοντικού αιμοδότου του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Η παραπάνω κάρτα εξασφαλίζει σε περιπτώσεις ανάγκης τα απαραίτητα αποθέματα αίματος για το μέλος, τους συγγενείς και τους φίλους του.
Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι άφοβα κάθε έξι μήνες.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διάρθρωση υπηρεσιών

Διάρθρωση Υπηρεσιών

Η διάρθρωση των υπηρεσιών περιέχεται στον Οργανισμό του Δήμου. Ο τελευταίος οργανισμός του Δήμου Αγίας Παρασκευής δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 3-12-2022 (ΦΕΚ 6139Β’)

Κατεβάστε το σχετικό ΦΕΚ

Οι υπηρεσίες του Δήμου, σύμφωνα με τον παραπάνω οργανισμό, διαρθρώνονται στις εξής διοικητικές ενότητες:

ΕΝΟΤΗΤΑ Α’

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ

  • Γενικός Γραμματέας

  • Γραφείο Δημάρχου, Διαφάνειας & Επικοινωνίας

  • Αυτοτελές Τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας

  • Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου

  • Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας

  • Νομική Υπηρεσία

  • Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ

    Ο Γενικός Γραμματέας εκτελεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται κάθε φορά από την ισχύουσα νομοθεσία. Υποστηρίζει το Δήμαρχο στα διοικητικά του καθήκοντα, υλοποιώντας τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος με απόφασή του. Οι αρμοδιότητες αυτές αφορούν κυρίως στο συντονισμό των δημοτικών υπηρεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των περιοδικών στόχων και προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Το Γραφείο Δημάρχου, Διαφάνειας και Επικοινωνίας αποτελείται από το Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου και τους Ειδικούς Συμβούλους − Ειδικούς Συνεργάτες − Επιστημονικούς Συνεργάτες του Δημάρχου, ενώ ασχολείται επίσης με τις αρμοδιότητες της επικοινωνίας – προβολής μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (Μ.Μ.Ε.) της πολιτικής του Δήμου, των δημοσίων σχέσεων, καθώς και με τα θέματα διαφάνειας.

    Ιδιαίτερο Γραφείου Δημάρχου

    1. Προγραμματίζει, οργανώνει και ρυθμίζει τις συναντήσεις του Δημάρχου.
    2. Διεξάγει και διεκπεραιώνει την προσωπική αλληλογραφία του Δημάρχου και τηρεί το πρωτόκολλο και το αρχείο αυτής.
    3. Συγκεντρώνει κάθε στοιχείο και έγγραφο που πρέπει να υπογραφεί από το Δήμαρχο και μεριμνά για την υπογραφή και τη διεκπεραίωσή του.
  • ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

    Οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας ασκούνται στο πλαίσιο των διατάξεων των άρθρων 75 και 79 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, που κυρώθηκε με τον ν. 3463/2006 (Α’ 114).

  • ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

    Σύμφωνα με το άρθρο 168 του ν. 4270/2014 όπως τροποποιήθηκε από τον ν. 4864/2021 έχει την ευθύνη για την αξιολόγηση του προγραμματισμού, του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των λειτουργιών του Δήμου με στόχο την επίλυση των προβλημάτων και τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του οργανισμού.

  • ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

    Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας είναι αρμόδιο για τη διατύπωση εισηγήσεων σχεδιασμού, το συντονισμό δράσεων για την πρόληψη, την αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών στην περιοχή του Δήμου.

  • ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

    Η Νομική Υπηρεσία παρέχει νομική υποστήριξη προς τα αιρετά όργανα του Δήμου, τις δημοτικές υπηρεσίες και τα Νομικά Πρόσωπα αυτού, μέσω του Δημάρχου, σε κάθε δικαστική ή εξώδικη υπόθεση για την προώθηση των επιδιώξεων/ στόχων/συμφερόντων του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων. Ειδικότερα, η Υπηρεσία αυτή αποτελείται από το Γραφείο Γνωμοδοτήσεων − Κατάρτισης Συμβάσεων και Διεξαγωγής Δικών και από το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης.

ΕΝΟΤΗΤΑ Β’

ΕΠΙΤΕΛΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

  • Τμήμα Στρατηγικού Προγραμματισμού Ανάπτυξης, Ποιότητας και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
  • Τμήμα Πληροφορικής

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού είναι αρμόδια για την υποστήριξη των οργάνων διοίκησης, των υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων του Δήμου κατά τις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και των Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης, την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών του Δήμου κατά την επίτευξη των περιοδικών στόχων του και το σχεδιασμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής των εσωτερικών οργανωτικών συστημάτων του Δήμου υπό συνθήκες διασφάλισης του επιθυμητού επιπέδου ποιότητας των παρεχόμενων κάθε είδους υπηρεσιών. Επίσης είναι αρμόδια και για θέματα Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) του Δήμου.

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

    • Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης
    • Τμήμα Δημοτικών Οργάνων
    • Τμήμα Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης
    • Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού-Μισθοδοσίας
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΠ

    • Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών
    • Τμήμα Εσωτερικής Ανταπόκρισης
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

    • Τμήμα Λογιστηρίου, Προϋπολογισμού, Διπλογραφικού και Οικονομικής Πληροφόρησης
    • Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων και Διαχείρισης Υλικών
    • Τμήμα Εσόδων
    • Τμήμα Ταμείου
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

    • Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού και Εφαρμογών
    • Τμήμα Αναπλάσεων Κοινοχρήστων Χώρων
    • Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Έργων Υποδομής
    • Τμήμα Κτιριακών και Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΟΜΗΣΗΣ

    • Τμήμα Έκδοσης Εγκρίσεων και Αδειών Δόμησης
    • Τμήμα Εφαρμογής Πολεοδομικών Σχεδίων
    • Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών
    • Τμήμα Υποστήριξης της Διεύθυνσης

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

    Η Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού έχει την ευθύνη της σύννομης, εύρυθμης και αποτελεσματικής διαχείρισης των διαδικασιών που έχουν σχέση με τη λειτουργία του Δήμου ως διοικητική μονάδα. Έχει την ευθύνη για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων που αφορούν τη δημοτική κατάσταση και το σχεδιασμό και το συντονισμό εφαρμογής των πολιτικών, συστημάτων και διαδικασιών που αποσκοπούν στην ορθολογική διοίκηση/διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου. Επίσης, είναι αρμόδια για την ίδρυση, λειτουργία, εποπτεία και υποστήριξη δημοτικών υπηρεσιών, νομικών προσώπων, ιδρυμάτων, επιχειρήσεων, κλπ., και για την υποστήριξη των πολιτικών οργάνων του Δήμου και τη λειτουργία του κεντρικού πρωτοκόλλου.
    Επίσης, είναι αρμόδια για την παραλαβή, αποσφράγιση της αλληλογραφίας του Δήμου, κατανομή αυτής στα επιμέρους τμήματα και υπηρεσίες, και γνωστοποίηση αυτής στο Δήμαρχο και στο Γενικό Γραμματέα. Παραλαμβάνει δικόγραφα που αφορούν τις υποθέσεις του Δήμου, καταχωρεί αυτά σε ειδικό βιβλίο και τα προωθεί στις αρμόδιες διευθύνσεις με άμεση ενημέρωση της Νομικής Υπηρεσίας και της διοίκησης του Δήμου. Έχει την ευθύνη για τη διοίκηση των κλητήρων του Δήμου και διαμορφώνει τα αναλυτικά περιοδικά προγράμματα για τη διακίνηση της αλληλογραφίας εκτός του κτιρίου του Δήμου. Επίσης φροντίζει για τη φύλαξη και την ασφάλεια του Δημαρχείου και των άλλων δημοτικών κτιρίων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΠ

    Η Διεύθυνση ΚΕΠ έχει την ευθύνη της σύννομης εύρυθμης και αποτελεσματικής διαχείρισης των διαδικασιών που έχουν σχέση με τη λειτουργία του ΚΕΠ ως διοικητικής μονάδας. Η Διεύθυνση ανταποκρίνεται στις γενικές της αρμοδιότητες σύμφωνα με τον ν. 3013/2002 «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και λοιπές διατάξεις» (Α’ 102), όπως έχει τροποποιηθεί, με κατάλληλο συντονισμό, εποπτεία και έλεγχο των τμημάτων, της Εξυπηρέτησης Πολιτών και της Εσωτερικής Ανταπόκρισης.

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

    Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για τη σύννομη, εύρυθμη και αποτελεσματική διαχείριση της οικονομικής λειτουργίας του Δήμου, την πλήρη και ορθή απεικόνιση των οικονομικών καταστάσεων και πράξεων, καθώς και τη διαχείριση και έλεγχο των εσόδων και δαπανών του. Συγχρόνως η Διεύθυνση μεριμνά για την αποτελεσματική διενέργεια όλων των νόμιμων διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια ειδών (π.χ. προϊόντων, υλικών, εξοπλισμού, κλπ.) και της ανάθεσης - εκτέλεσης υπηρεσιών του Δήμου.
    Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών απαρτίζεται από τέσσερα (4) Τμήματα, ήτοι το Τμήμα Λογιστηρίου, Προϋπολογισμού, Διπλογραφικού και Οικονομικής Πληροφόρησης, το Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων και Διαχείρισης Υλικών, το Τμήμα Εσόδων και το Τμήμα Ταμείου.
    Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της, καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

    Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για τη μελέτη, εκτέλεση και συντήρηση των κάθε είδους τεχνικών έργων του Δήμου, με στόχο την έγκαιρη, οικονομική και άριστη από επιστημονικής απόψεως πραγματοποίησής τους. Συγχρόνως η Διεύθυνση είναι αρμόδια για την εξασφάλιση βελτιωμένων συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης και κυκλοφορίας των δημοτών και των οχημάτων τους, καθώς και για τον έλεγχο εγκαταστάσεων και την έκδοση αδειών εγκαταστάσεων και εγκαταστατών κυρίως στον τομέα των μεταφορών. Επίσης μελετά και εισηγείται τη ρύθμιση θεμάτων που επηρεάζουν τις λειτουργίες της πόλης και αφορούν π.χ. λαϊκές αγορές, υπαίθρια διαφήμιση, κλπ.
    Εκπονεί το Ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα αναλυτικά για κάθε υπηρεσία και κατά κωδικό αριθμό του ετήσιου προϋπολογισμού του Δήμου των προς εκτέλεση τεχνικών έργων. Κοστολογεί κάθε τεχνικό έργο σύμφωνα με τις διατιθέμενες πιστώσεις του προϋπολογισμού και υποβάλει το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος για την τελική του διαμόρφωση, στα πλαίσια κατάρτισης των σχεδίων και δράσεων, στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού για την περαιτέρω έγκριση από τα αρμόδια συλλογικά όργανα διοίκησης του Δήμου.
    Φροντίζει για την κατανομή των διατιθεμένων τεχνικών μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού μεταξύ των Τμημάτων. Διευθύνει, εποπτεύει και συντονίζει όλα τα Τμήματα της Διεύθυνσης έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι του Δήμου στον τεχνικό τομέα. Ενημερώνει, μέσω των Τμημάτων, τη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού για την πρόοδο της υλοποίησης των έργων και δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης.
    Επίσης έχει ως γενικές αρμοδιότητες τη μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης, τη λήψη μέτρων, εάν χρειάζεται, για την αποκατάσταση και ανάπλαση των περιοχών της περιφέρειας του Δήμου, κυρίως σε περιοχές όπου αναπτύσσεται εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου και εγκαθίστανται μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων και η συμμετοχή της σε θέματα πολεοδομίας, χωροταξίας και χρήσεων γης, όπως αυτή προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και το σχεδιασμό, προγραμματισμό και εφαρμογή δράσεων και μέτρων για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών. Ειδικότερα, η Διεύθυνση είναι αρμόδια για τη μελέτη, διαχείριση και εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού, την έγκριση και αδειοδότηση
    των αδειών δόμησης και τον έλεγχο εφαρμογής αυτών, την επιβολή προστίμων για την κατασκευή των αυθαίρετων κτισμάτων, κατά την κείμενη νομοθεσία, υπό την επιφύλαξη της περίπτωσης 45 του άρθρου 280 του Ν.3852/2010, την προστασία, διαχείριση και εξοικονόμηση των φυσικών πόρων, ενέργειας κλπ. και την αναβάθμιση της αισθητικής και της ποιότητας ζωής στην πόλη.
    Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων.

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΟΜΗΣΗΣ

    Η Διεύθυνση Υπηρεσίας Δόμησης εγκρίνει, χορηγεί άδειες δόμησης, ελέγχει την πληρότητα των δικαιολογητικών και διαγραμμάτων, ελέγχει την τήρηση των γενικών και ειδικών διατάξεων και προδιαγραφών, διεκπεραιώνει ηλεκτρονικά τη διαδικασία έκδοσης των «αδειών δόμησης», προστίμων αυθαιρέτων κ.λπ., τηρεί τις διαδικασίες ελέγχου αδειών που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία για διακοπή εργασιών, αναθε-ωρήσεις κ.λπ., τηρεί και ενημερώνει το αρχείο αδειών, τηρεί τις διαδικασίες ηλεκτρονικής ενημέρωσης, πληροφόρησης, υποβολής και αποστολής στοιχείων, αρχείων, Μητρώων στις υπηρεσίες, φορείς κ.λπ. και γενικότερα τα θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης.

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ’

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ KAI ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ - ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΟΥ

    • Τμήμα Καθαριότητας
    • Τμήμα Οχημάτων - Μηχανημάτων Έργου
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

    • Τμήμα Πρασίνου
    • Τμήμα Περιβάλλοντος και Σχεδιασμού Ανακύκλωσης Αποβλήτων

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ KAI ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ - ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΟΥ

    -

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

    -

ΕΝΟΤΗΤΑ Ε’

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    • Τμήμα Κοινωνικής Υπηρεσίας και Αλληλεγγύης
    • Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας και Φροντίδας Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων
    • Τμήμα Προστασίας και Προαγωγής Δημόσιας Υγείας
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

    • Τμήμα Παιδείας, Παιδικής και Εφηβικής Προστασίας
    • Τμήμα Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    -

  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

    -

Συνέχεια ανάγνωσης

Ο Δήμαρχος

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ποιος είμαι

Γεννήθηκα το 1977 και μεγάλωσα στην Αγία Παρασκευή.

Αποφοίτησα από το Τμήμα Ευρωπαϊκών Σπουδών (BA in European Studies) του Βρετανικού Πανεπιστημίου του Hertfordshire και συνέχισα τις σπουδές μου στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας.

Μιλάω Αγγλικά και Ιταλικά.

Τον ελεύθερο χρόνο μου με ηρεμεί να απολαμβάνω τη θάλασσα, να κάνω ποδήλατο και να παίζω ποδόσφαιρο.

Έχω μια κόρη 4 ετών.

Η επαγγελματική μου διαδρομή

  • Από το 2012 δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες σε δήμους, επιχειρήσεις και οργανισμούς του δημόσιου τομέα.

  • Η εξειδίκευσή μου αφορά στη διαχείριση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τον σχεδιασμό κοινωνικών δράσεων και τη διοργάνωση αθλητικών και πολιτιστικών γεγονότων.

  • Έχω εργαστεί για 20 χρόνια στον χώρο της επικοινωνίας και της διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

    • Το 2002 συμμετείχα στην ομάδα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του Γενικού Γραμματέα Ολυμπιακών Αγώνων.
    • Εργάστηκα στον ιδιωτικό τομέα ως στέλεχος διαφημιστικής εταιρείας.
    • Υπηρέτησα ως σύμβουλος ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του Υπουργείου Πολιτισμού.

Η συμμετοχή μου στα κοινά

  • Με τα κοινά της πόλης μας ασχολούμαι από το 2006, οπότε και εκλέχθηκα ως ο νεότερος δημοτικός σύμβουλος.

  • Διετέλεσα πρόεδρος (2007-2011) στον Οργανισμό Άθλησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής.

  • Εκλέχθηκα ξανά δημοτικός σύμβουλος το 2014, πρώτος σε σταυρούς προτίμησης με την ανεξάρτητη δημοτική κίνηση «Συμμαχία Ευθύνης».

  • Τον Μάρτιο του 2018, μαζί με δεκάδες πολίτες, ιδρύσαμε την Ομάδα Ενεργών Πολιτών – ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ, για να εκφράσουμε το αίτημα για αλλαγή στον Δήμο Αγίας Παρασκευής.

  • Στις εκλογές του 2019 συμμετείχα για πρώτη φορά ως υποψήφιος δήμαρχος Αγίας Παρασκευής.

  • Τον Οκτώβριο του 2023 συμμετείχα στις αυτοδιοικητικές εκλογές ως υποψήφιος Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, επικεφαλής του ανεξάρτητου δημοτικού συνδυασμού «Αλλάζουμε την Αγία Παρασκευή».

  • Ο συνδυασμός μας αναδείχθηκε πρώτος σε ψήφους στον Α’ γύρο των εκλογών και την Κυριακή 15 Οκτωβρίου εκλέχθηκα Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, με ποσοστό 59,78%.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορικά Στοιχεία

Ιστορικά Στοιχεία

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο 9ο με 10ο χλμ. της Λεωφόρου Μεσογείων, στη Μαραθώνια διαδρομή. Είναι αναπτυγμένη στους δυτικούς πρόποδες του Υμηττού και έχει έκταση περίπου 10 τ.χλμ. Συνορεύει με τους Δήμους Χολαργού - Παπάγου, Χαλανδρίου, Παλλήνης και Παιανίας.

Η περιοχή εκτιμάται ότι κατοικήθηκε από την Αρχαιότητα

Η πρώτη αναφορά στην περιοχή γίνεται στα “Αττικά” του Παυσανία, απ’ όπου μαθαίνουμε πως η περιοχή το Χαλάνδρι μέχρι την Αγία Παρασκευή και την Παιανία αποτελούσε κατά τον 6ο αι. π.Χ. το μεγάλο Δήμο της Φλύας, τόπο εύπορο και μυστηριακό που ανήκε, σύμφωνα με τους ιστορικούς, στην Κεκροπίδα φυλή. Σε αυτό συνηγορούν το πλήθος των ταφικών ευρημάτων κατά μήκος της σημερινής Λεωφόρου Μεσογείων, στην οδό Νικίου καθώς και το εντυπωσιακό ταφικό οικοδόμημα, κτισμένο από πεντελικό μάρμαρο και καμαροσκέπαστο, το οποίο βρέθηκε κοντά στη διασταύρωση των σημερινών οδών Σ. Βενιζέλου & Καμαριωτίσσης και μετατράπηκε σε εκκλησία.

Στην αρχαία Φλύα λατρευόταν ο Ήφαιστος, η Άρτεμις και πολλές θεότητες σχετικές με την βλάστηση και τον κάτω κόσμο. Μετά την Ελευσίνα, η Φλύα αποτελούσε τον κατ’ εξοχήν δήμο των μυστηριακών τελετών. Διέθετε σημαντικό τελεστήριο και γνωρίζουμε ότι μετά την καταστροφή της από τους Πέρσες επισκευάστηκε από το Θεμιστοκλή.

Μεγάλη ακμή γνώρισαν στην Φλύα οι μυστιριακές τελετές της Φρυγικής Μεγάλης Μητέρας που διήρκεσαν μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ., μάρτυρες των οποίων υπήρξαν οι πολλοί ενεπίγραφοι βωμοί που βρέθηκαν στην περιοχή.

Το Μοναστήρι του Άη-Γιάννη του Κυνηγού

Στους Ρωμαϊκούς χρόνους, ο ποιητής Οβίδιος υμνεί την ομορφιά της βλάστησης και του κλίματος της περιοχής. Στα τελευταία Βυζαντινά χρόνια η ιστορία του τόπου επικεντρώνεται γύρω από τη ζωή του μοναστηριού του Άη-Γιάννη του Κυνηγού ή, αλλιώς, της Μονής των Φιλοσόφων.

Το μοναστήρι αυτό κτίστηκε το 1185 μ.Χ. και ως ο επικρατέστερος ιδρυτής αναφέρεται ο μοναχός Βασίλειος ο Κυνηγός. Επιφανής Ηγούμενος του μοναστηριού υπήρξε ο Νεόφυτος, στον οποίο οφείλεται η κατασκευή του δρόμου που συνέδεε το σημερινό Σταυρό με την Μονή και το λεκανοπέδιο των Αθηνών με την πεδιάδα των Μεσογείων. Μνημείο τεκμήριο για τα παραπάνω αποτελεί το “Κιόνιο” του Νεοφύτου στο μοναστήρι, η επιγραφή του οποίου καλεί το διαβάτη να προσευχηθεί για τη σωτηρία της ψυχής του κτήτορά του.

Επί Τουρκοκρατίας μέρος του μοναστηριού του Άη-Γιάννη του Κυνηγού κατεδαφίστηκε, για να χρησιμοποιηθεί στην οχύρωση της Ακρόπολης των Αθηνών. Εντούτοις, παραμένει ως περίοδος ακμής για το μοναστήρι, το οποίο μάλιστα διατηρεί και δύο μετόχια. Μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα η περιοχή ανήκε στον Τούρκο Χαλήλ-Μπέη, ο οποίος την πούλησε στον κόμη Αντώνιο Μπότσαρη και αυτός, με τη σειρά του, στις 13 Νοεμβρίου 1850 πούλησε ένα μεγάλο μέρος της σε εννέα κατοίκους του Χαλανδρίου. Το πότε, όμως, άρχισε να δημιουργείται ο σημερινός οικισμός παραμένει άγνωστο. Γνωρίζουμε, πάντως, ότι στην αρχή αποτελείτο από τέσσερα χάνια, του Μάρκου, του Μπέλμπα, του Βλάχου και του Σέρτη για την εξυπηρέτηση όσων μετέφεραν προϊόντα από τον Μαραθώνα και τα Μεσόγεια στην Αθήνα και αντίστροφα.

Η Αγία Παρασκευή από τον 20ο αιώνα και αργότερα

Στις αρχές του 20ου αιώνα στο προάστιο υπήρχαν λίγα σπίτια, κυρίως παραθεριστικές επαύλεις και αγροκτήματα με αμπέλια. Το πρώτο σπίτι που κτίστηκε ανήκε στον Παναγιώτη Δάβαρη το 1894 και ο πρώτος που γεννήθηκε στον οικισμό ήταν ο εγγονός του, Γιάννης, το 1910.

Μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα στην περιοχή κατέφευγαν φυματικοί λόγω του υγιεινού κλίματος χάρη στην έλλειψη υγρασίας, νοικιάζοντας ή στήνοντας παράγκες στα κτήματα των τότε κατοίκων. Ως το 1921 η Αγία Παρασκευή ανήκε στο Δήμο Αθηναίων μαζί με το Χαλάνδρι και τους συνοικισμούς Ψυχικού, Χολαργού, Φιλοθέης, Πεντέλης, Νέου Ψυχικού και Βριλησσίων. Όλοι αυτοί αποτέλεσαν το 1925 την κοινότητα Χαλανδρίου και στη συνέχεια αποσπάστηκαν διαδοχικά και σχημάτισαν δικές τους κοινότητες και μετέπειτα Δήμους.

Η Αγία Παρασκευή αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά ως κοινότητα το 1929, αλλά καταργήθηκε την ίδια χρονιά και παρέμεινε ως συνοικισμός του Χαλανδρίου μέχρι το 1931, οπότε έγινε οριστικά κοινότητα. Το 1963 η Κοινότητα αναβαθμίστηκε και από τότε μέχρι σήμερα αποτελεί τον Δήμο Αγίας Παρασκευής.

Από το 1948 η Αγία Παρασκευή έπαψε να αποτελεί μόνο παραθεριστικό θέρετρο και μετατράπηκε σε συνοικία με μόνιμους κατοίκους. Το 1960 λειτουργούσαν ήδη δημόσιες υπηρεσίες στο προάστιο. Μάλιστα, το ηλεκτρικό ρεύμα παρασχέθηκε στην ευρύτερη περιοχή Ανατολικής Αττικής από την εταιρία περιχώρων Αγίας Παρασκευής. Η υδροδότηση έγινε αρχικά από το Αδριάνειο υδραγωγείο και αργότερα από την ΟΥΛΕΝ, ενώ το πρώτο τηλέφωνο ήλθε το 1962.

Την περίοδο αυτή ξεκίνησε και η ασφαλτόστρωση των πρώτων δρόμων, καθώς και η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Μεσογείων. Την ίδια περίπου εποχή παραχωρήθηκαν 1.000 περίπου στρέμματα για την ανέγερση του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, ενώ παραχωρήθηκε επίσης ο χώρος για την ανέγερση της Γαλλικής Σχολής και των εγκαταστάσεων του Υπουργείου Γεωργίας.

Την περίοδο της δικτατορίας οικοδομήθηκε επί της Λεωφόρου Μεσογείων το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ.

Η Αγία Παρασκευή μέχρι το 1994 αποτελούσε την έδρα της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, η οποία το 1995 μεταφέρθηκε στην Παλλήνη και η Αγία Παρασκευή εντάχθηκε στη Νομαρχία Αθηνών ως Ανατολικός Τομέας. Σήμερα μετά την κατάργηση των Νομαρχιών διοικητικά ανήκει στον Βόρειο Τομέα της Περιφέρειας Αττικής.

Item Title Απογραφή Πληθυσμός
1896

1896

64

1928

1928

512

1940

1940

3.557

1951

1951

6.977

1961

1961

12.122

1971

1971

18.345

1981

1981

29.259

1991

1991

47.463

2000

2000

56.000

2011

2011

59.704

2021

2021

62.157

* Ο πληθυσμός αυτός, όπως καταγράφεται, δεν αντιπροσωπεύει τον πραγματικό αριθμό των κατοίκων της πόλης, αφού κατά τις απογραφές πολλοί μετακινούνται από τις πόλεις όπου διαμένουν στους τόπους καταγωγής τους. Ο πραγματικός πληθυσμός υπολογίζεται στις 80 - 100.000 περίπου

Συνέχεια ανάγνωσης

Γραφτείτε στο newsletter

Επιλέξτε παρακάτω σε ποια λίστα ανήκετε.


Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.


e-genius.gr ...intelligent web software